joi, 25 aprilie 2013

Cine sunt responsabilii pentru lipsa autostrazilor in Romania. Explicatii incredibile la nivel inalt

Tara noastra se confrunta in continuare cu problema autostrazilor sau, mai degraba, a lipsei lor, insa situatia nu va fi rezolvata prea curand dupa cum reiese din ultimele declaratii pe marginea acestui subiect. Dupa lipsa banilor si neprofesionalismul constructorilor – principalele motive invocate de autoritati pentru esecul in acest domeniu – o alta explicatie isi face loc pentru a masca incapacitatea celor responsabili.


Intrebat de ce nu reuseste Romania sa puna la punct un sistem de autostrazi, ministrul Proiectelor de Infrastructura, social-democratul Dan Sova, si-a declinat responsabilitatea, afirmand ca vina apartine membrilor unei comisii din cadrul Companiei Nationale de Drumuri.


„In Romania nu se fac autostrazi pentru ca licitatiile pentru alegerea constructorilor dureaza cu anii”, a declarat Dan Sova.


Chiar daca reactia normala intr-o asemenea situatie ar fi identificarea celor vinovati si tragerea lor la raspundere, ministrul PSD reclama ca nici macar nu ii cunoaste pe cei responsabili, printre altele, de cheltuirea a nu mai putin de 1,3 miliarde de euro pentru 52 de kilometri in ultimii ani.


Pe 21 august 2012 a expirat termenul pentru depunerea ofertelor privind constructia a trei tronsoane din autostrada Lougoj-Deva, insa nici după 9 luni, comisia aratata cu degetul de Sova nu are un raspuns. Paradoxal, acesta ar putea fi unul dintre cazurile fericite, pentru ca se intampla ca aceasta comisie sa desemneze un castigator, insa procedura sa fie gresita. Acum 2 luni, tronsonul Timisoara-Lugoj a fost atribuit – dupa mari intarzieri – companiei UMB Spedition, insa o contestatie formulata de un alt participant a dus la anularea rezultatului si la o alta intarziere.


Dan Sova explica: „Este foarte greu sa construim autostrazi daca nu le atribuim nimanui. Nu putem sa fim pana la urma victimele unor functionari. Acesti oameni isi pastreaza locul de munca si daca facem autostrazi, si daca nu facem autostrazi. A existat un raspuns din partea CNADNR ca numele acestor oameni ar fi confidential”, a spus Sova, potrivit stirileprotv.ro.


Cu toate acestea ministrul social-democrat este optimist. Sova anunta in urma cu cateva zile ca pana la finalul anului vor fi inauguraţi 142 de kilometri, toti pe coridorul patru.


Previziunea lui Sova este cu atat mai optimista cu cat acelasi ministru declara pe 8 aprilie ca Romania ar putea încheia un alt contract cu americanii de la Bechtel in ciuda faptului ca problemele aparute in relatiile contractuale au fost nenumarate, iar tara noastra a platit nu mai puţin de 1, 3 miliarde pentru 52 de kilometri de autostrada realizati in 9 ani. Contractul cu Bechtel a fost incredintat direct in 2003, iar in prezent Romania se afla in negocieri „dure” pentru rezilierea contractului si tocmai a achitat 50 de milioane de euro pentru o datorie din 2011, mostenita de la cabinetul Boc, dupa cum a afirmat, anterior, ministrul.


La final, ca o scurtă paranteza, mai trebuie specificat ca Dan Sova a fost acuzat la mijlocul lunii martie de incompatibilitate pentru ca el gestioneaza situatia autostrazii Transilvania, inceputa de Bechtel, iar mama sa vitrega, Ana Diculescu Sova, este avocatul companiei americane.


Autor: Gabriel Popoiu


Sursa: http://www.ghimpele.ro/2013/04/cine-sunt-responsabilii-pentru-lipsa-autostrazilor-in-romania-explicatii-incredibile-la-nivel-inalt/



Cine sunt responsabilii pentru lipsa autostrazilor in Romania. Explicatii incredibile la nivel inalt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu